tisdag 16 november 2010

@ Phi Phi

Nu har vi lämnat vår familjevåning f;r ett fortsatt semstrande på Phi Phi Island. Betydligt mer folk, turistfällor och party.


Vi gjorde sista dykdagen igår f;r att ta dykcert. Emma är nu en glad Open Diver medan jag inte klarade att tryckutjämna på de sista två dyken, och efter det har jag lock i ena ;rat som måste ge sig innan jag kan prova igen. Hoppas bara det hinner bli bra innan semestern är slut, det är såååå lite kvar f;r att få det klart. Om jag blir bra kan jag slutf;ra det här på Phi Phi, och det ska vara MYCKET bättre dykvatten än Kamala. Hajar och sk;ldpaddor h;r till vanligheterna. Spännande!! Håll tummarna f;r mit ;ra!  Och säg grattis till Emma som redan är klar. Jag är inte ett dugg avundsjuk....


Nu har vi i alla fall käkat och ska ge oss till en bar och slappa lite med nån god drink.

5 kommentarer:

Rolf B sa...

OK! Grattis Emma till dykcertet och till Freddan;
låt oss få höra
att det blir bättre med ditt öra!
/Rolf & Anna

Hjördis sa...

Härligt Emma! Besvärligt Fredrik! Ta ett djupt andetag, knip igen munnen, håll för näsan och försök blåsa ut luften genom öronen.

Nu när ni är på Phi Phi måste ni ta er till Viewpoint. 630 trappsteg upp - en fantastisk utsikt över hela Phi Phi med angränsande öar. Visst är Thailand fantastiskt underbart. Kram Hjördis

Jenny sa...

Gött Emma!! Jo, det var ju likadant när Pelle & jag tog dykcert att det blev lite krångel för honom. De är ju lite veka det där andra könet ;-) Så tryckutjämna som attans nu Fredrik så ni snabbt kommer under ytan igen! So much water - so little time...

Emma sa...

Ja det kanske ligger nåt i det du säger Jenny!

Pernilla sa...

Åh, så härligt det låter! Tack inspirationen över telefon Emma =) Nu känns det mer verkligt! Ni ser ut att ha det underbart!