tisdag 9 november 2010

I en stinkande Bangkok-kö i en liten tuctuc

tycker vi ändå mer synd om er som fått dras med ky.la, snö o blask senaste dygnet. Se gärna till att åtminstone allt blask är borta när vi kommer hem!

Vi har gått lös på Suanlums night bazar ikväll, hel-e vad stort! Emma tycker jag är duktig som fortfarande leder shoppingligan och har riktigt bra tålamod.

Vi råkade på vår hittills hetaste mat idag vid bazaren, sån där mat man borde sluta äta när man känner styrkan tillta lite för mycket, men jag måste såklat TESTA, så jag gråter och svettas i en kvart medan Emma spännt ser på och funderar på om den där ölen jag vänt upponer verkligen kommer att hjälpa. Men här är jag, still alive!

4 kommentarer:

Hjördis sa...

Ja, här är det halt och blåsigt som tusan. Slirade ut till Grava Rud idag för att hämtade däcken. Grannen körde sakta, sakta förbi vinkade vände och körde förbi en gång till för att sedan svänga in på sin parkering. Ni har kanonbra husvakter! Kram

Emma sa...

We know de ar bast...

Sus sa...

Ja vi provade också på att åka TucTuc på Sri Lanka i värsta rusningstrafik, man skulle ha behövt gasmask o syrgas typ... men det gick bra och det var en upplevelse!

Fredrik sa...

Jag hade dött med för spizzyt käk, rinner ju svett av mig på en vanligt indisk ställe här i sverige ju.. ;)