fredag 13 februari 2009

Årets första kommersiella jippo!

Med risk för att låta jävligt negativ och bitter igen så kommer jag nu såga nästa kommersiella jippo som står för dörren. (Som vissa kanske läst innan är jag ingen älskare av jul heller.)
Alla hjärtans dag står för dörren som enligt min mening är nästan lika illa som jul.
Alla hjärtans dag har ju inte ens en religiös eller historisk anknytning. Alla hjärtans dag känns bara som ett i raden av alla ”konsumera mera” koncept och är påkommet för att handels ska få skylta om i fönstren och sälja massa geléhjärtan, nallar, rosor och choklad, ungefär som bagerier har kanelbullens dag och fettisdagen.
Jag sågar inte vad man gör på dagen utan mer att det finns en dag för detta överhuvudtaget. Det kanske är superbra för de som inte har tillstymmelsen till spontanitet eller romantik i sitt förhållande.
Jag tycker ändå det väcker en del ångest för vad man ska hitta på, bara för att man borde göra det.
Som romantiker behöver man inte en speciell dag för att visa den man tycker om att den är speciell för en.
Som singel är hela dagen ett hån eftersom det uppenbart inte är en ”högtid” som riktar sig till singlar.
Har man förhållande vet man aldrig vad det blir…

Jag bara log när jag hittade bilden nedan...

Nu väntar väl alla med spänning inför fettisdagen och påsk för att se hur jag kommer såga dessa tillställningar :-) Ha ha ha...

Inga kommentarer: