torsdag 26 februari 2009

Nu är jag irriterad, jätte irriterad

Nu skulle jag helst av allt vilja ta min telefon och slänga in i väggen och se den gå i bitar, då tror jag det skulle kännas mycket bättre, men nu sitter jag på jobbet så istället har jag stängt dören för att kunna svära mina ramsor utan att någon hör.

Jag ska ställa av bilen och allt bara krånglar med koder och skit som aldrig blir rätt. Jag måste ringa och få hjälp. Så vad händer, jo jag läser på skatteverkets hemsida att man ska gå in på vägverket, på vägverket hittar jag inget om avställning men till slut ser jag att vägverket hänvisar till transportstyrelsens hemsida, jag ringer dem och hamnar jag i en automatisk telefonväxel.
I det läget vill man ju bara att en människa ska svara som man kan få sjunga ut sitt missnöje över. Istället så får jag 14000 olika val, blir kopplad till automatisk avställning via telefon där jag fortfarande inte kan ställa av bilen, jag ringer in igen för att försöka bli kopplad till en människa. Jag knappar in ett helt annat val för att inte hamna i den automatisk avställningen och pratar fortfarande med den mekaniska kvinnan.

-För att du ska få hjälp snabbare ber vi dig prata in ditt registreringsnummer t.ex. Bertil...Olle...Sigurd...fyra...sju...noll.

Grejt! Jag hatar verkligen att prata med ingen alls. I min brist på fantasi....

-Kalle ehhh öhhh ...Zebra Zebra sex fem noll....
-Menade du KZZ 570...
-Nej!
-Kalle Zebra Zebra sex fem noll...
-Menade du KZZ sex fyra noll...
-NEJ!

Fyra gånger tog det innan det blev rätt.
Väl framme var det telefonkö i 15 minuter, sen blev jag kopplad till en människa som berättade att försäkringbolaget hade ställt av bilen.
Skönt att det är fixat men störigt att jag lagt så mycket tid på det helt i onödan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul! Bra gjort av försäkringsbolaget...